Manapság ahhoz vagyunk szokva, hogy ha az embernek van elég pénze megfizetni a gyorsaságot, akkor szinte bármihez hozzá lehet jutni percek, órák vagy legfeljebb néhány nap alatt. Akadnak azonban dolgok, amelyeknek nem lehet siettetni a növekedését. Akármennyi pénzt áldozunk rá, akkor is időbe telik, míg egy fa megnő, míg az ember megtanul egy nyelvet, vagy míg az AdWords-kampány vagy a keresőoptimalizálás a Google találati listájának élére repíti a vállalkozásunkat.
Az online marketing ügynökségek és ügyfeleik ideális kapcsolatához nem csak jó kémia és együttműködés szükséges, hanem türelem is. Méghozzá elsősorban az ügyfél részéről. Ha valaki a Vanity Fair nyomtatott változatában vagy a Super Bowl közvetítésének szünetében szeretne hirdetni, ahhoz elsősorban nagyon sok pénzre van szüksége. Aki viszont a Google AdWords révén akarja népszerűsíteni termékét vagy vállalkozását, annak nem elég belepumpálnia egy csomó pénzt a kampányába, hanem kell hozzá találnia egy online marketing szakértőt, és türelmesen ki kell várnia, amíg a befektetett munka meghozza az eredményét. A jó, adat alapú döntésekhez statisztikai sokaság kell és szignifikáns különbség a változókban. Ha túl gyakran módosítunk, vagy túl sok változót változtatunk egyszerre, akkor nem lesz megalapozott a döntés.
Attól, hogy naponta többször lemérjük, mennyit nőttek a cseresznyék a kertünkben álló fán, nem jön el hamarabb a szüretelés ideje. Ugyanígy hiába ellenőrizzük a kampány elindítása után óránként, hogy hányadik helyen jelenik meg a honlapunk a Google találati listáján, azzal nem tudjuk siettetni a folyamatot, mert a keresőmarketing nem így működik. Betörni egy piacra nem lehet percek alatt, egy ilyen kaliberű cél eléréséhez pénz, jól átgondolt stratégia és türelem szükséges, és ha a háromból valamelyik hiányzik, akkor sokkal kisebb az esélyünk a sikerre.