Egy 2019 elején készült statisztika szerint közel kétmilliárd (!) honlap található jelenleg az interneten, és valamivel több, mint 4,1 milliárd ember használja rendszeresen a világhálót. Mindkét szám szinte felfoghatatlanul nagy, azt azonban nagyon is könnyű belátni, hogy ebben a rengetegben szinte nullával egyenlő az esélye annak, hogy valaki véletlenül rátalál éppen a te oldaladra. Márpedig a weboldalak többsége nem modern cégprospektus, hanem internetes áruház, úgy azonban nagyon nehéz bármit is értékesíteni, ha az ember nem tudja becsábítani a vásárlókat az üzletébe. Az online hirdetési kampányok pontosan ezt a célt szolgálják, ezért kulcsfontosságú a kampánymenedzsment minősége egy cég sikeressége szempontjából.
A Drive Online csapata az évek során kialakított egy folyamatosan tökéletesedő kampánymenedzsment protokollt annak érdekében, hogy minden kampányt a lehető leghatékonyabban tudjuk kezelni, és a legjobb eredményeket tudjuk kihozni a rendelkezésünkre bocsátott összegből. Ennek a folyamatnak egyik kulcsszereplője a Progress Maker, egy saját fejlesztésű, belső folyamatellenőrző rendszer, amely megkönnyíti a minőségi kampánymenedzsmentet.
A Progress Maker össze van kötve az ügyfelek Google Ads fiókjával, és emlékeztetőket küld a kampány kezelőjének, ha úgy látja, hogy valamilyen változtatással nagyobb hatékonyságot lehetne elérni egyes területeken. Másik nagy előnye, hogy az elvégzett feladatokról egy kattintással kérhető kimutatás, így a Drive Online ügyfelei minden hónapban személyre szabott, a Google Data Studio felületén létrehozott, adatvizualizált beszámolókat kapnak az elért eredményekről és az adott hónapban eszközölt változtatásokról.
Mivel az online marketing nem ér véget a Google Adsnél, a Drive Online-nál nagy hangsúlyt helyezünk arra, hogy a kampányokat egy nagy egészként – úgymond holisztikusan – kezeljük, felhasználva a Google Analyticsből kinyerhető adatokat, amelyeknek csak egy részét adja a Google Ads.
A rendszeres belső auditnak és a pontokba szedett optimalizációs lépéseknek köszönhetően a Drive Online működési modelljében a „hiba” nem egy negatív előjelű szó, hanem a folyamatos fejlődés záloga. Az üzleti életben – de valószínűleg az élet más területein is – az a legveszélyesebb, amikor minden rendben van. Ha a saját vállunkat veregetve hátradőlünk, akkor szinte garantált a kudarc, ezért folyamatos hibakereséssel igyekszünk megőrizni éberségünket, és megszállottan kutatjuk, hogyan tehetnénk még hatékonyabbá az általunk kezelt kampányokat.