Az online marketing egyik kulcsa az egyedi értékesítési előny, ami segít kiemelni cégünket a konkurencia tengeréből, éppen ezért rendkívül fontos a versenytársak minél alaposabb elemzése, nehogy mi is ugyanazzal a plusz szolgáltatással próbáljuk megszólítani a potenciális vásárlókat, mint amivel valamelyik hasonló profilú cég. Miután megtaláltuk vagy kifejlesztettük a saját egyedi értékesítési előnyünket, már csak azt kell eldöntenünk, hogyan tudjuk ezt a leghatékonyabban kommunikálni.
Egyedi értékesítési előny elhelyezése a honlapon
Gyakori dilemma, hogy hol is jelenjen meg az a plusz előny, amit mindenképpen szeretnénk a reménybeli vásárlók vagy ügyfelek tudtára adni. Logikusnak tűnhet, hogy a honlap főoldalán, hiszen az tartalmazza cégünk bemutatkozását. Ha azonban figyelembe vesszük az internetes vásárlási gyakorlatot, akkor azt látjuk, hogy sokan a keresésekre adott Google Ads vagy SEO találatokra kattintva sokszor kikerülik a főoldalt, és egyből a keresett terméket tartalmazó aloldalra jutnak. Vagyis az egyedi értékesítési előnyt érdemes a weboldal minden oldalán megjeleníteni valamilyen formában, hogy a fogyasztók mindenképpen értesüljenek róla, bárhová tévednek is a honlapunkon.
Mi működik és mi nem
Az online marketing világára hatványozottan igaz, hogy az ember nem ülhet sokáig a babérjain, mert minden mozgásban van, és folyamatosan változik a helyzet. Ennek köszönhetően idővel az egyedi értékesítési előnyök is „elfáradnak” – vagy mert a versenytársak eltanulják tőlünk, vagy mert megváltozik a közhangulat. Például egy szőrmebundákat gyártó cég évtizedekkel ezelőtt még sikerrel hirdethetett azzal, hogy termékei 100%-ig állati eredetűek, míg manapság már éppen az ellenkezőjével lehet vásárlókat szerezni. A zero waste hullámot is sok cég meglovagolta azzal, hogy környezetbarát csomagolásban küldik ki a megrendelt termékeket. Fontos szem előtt tartani azt is, hogy országonként változnak a vásárlási szokások, és ami például az impulzívabb olaszoknál működik, arra nem biztos, hogy a megfontoltabb svájciak is ugrani fognak. Éppen ezért a külföldi piacra lépés előtt mindig érdemes alaposan felmérni a meghódítani kívánt piacot.