A Google találati listájában a weboldal címe alatt megjelenő rövid szöveg a meta leírás, ami nem más, mint az adott weboldal tartalmának rövid leírása. Bár nem befolyásolja a Google találati listáján a helyezést, mégis fontos szerepe van, érdemes tehát odafigyelni helyes alkalmazására.
Egy funkció, amit kár lenne nem használni
A keresőoptimalizálással foglalkozók napi szinten kerülnek kapcsolatba az angolul csak „meta description”-nek nevezett néhány sorral.
Ennek funkciója, hogy egy weboldal tartalmát a lehető legjobban összefoglalva iránymutatást adjon a felhasználónak, hogy az ennek alapján dönthessen: kattintson vagy sem. Első hallásra ez nem tűnik bonyolult feladatnak, mégis a weboldal szerkesztők számos hibát követnek el megírása során.
Fontos tudni, hogy a Google az esetek nagy részében átírja a weboldal tulajdonosok által szerkesztett meta leírást, éppen annak hibái miatt. Ez főleg akkor történik meg, ha a Google megítélése szerint az túl rövid, vagy nem adja vissza eléggé releváns módon az oldal tartalmát, esetleg nem igazodik megfelelően az adott keresési kifejezéshez, kulcsszóhoz. Ezzel együtt pár egyszerű szabályt betartva megtarthatjuk az ellenőrzést a meta leírás fölött.
A leggyakoribb hibák
A kulcsszavak használata fontos a meta description elkészítésében. Itt sokan vagy egyszerűen kihagyják, vagy átesve a ló túloldalára egy halom kulcsszót zsúfolnak bele. Ez a legbiztosabb mód arra, hogy a Google átírja helyettünk.
A másik gyakori hiba, hogy a meta leírás túl rövid. Érdemes az utolsó karakterig kihasználni a lehetőséget, és ha a kulcsszó, valamint az úgynevezett CTA (interakcióra felhívás) az első felében helyezkedik el, szinte biztosak lehetünk benne, hogy a saját szövegünket fogjuk viszontlátni a találati listában.
Kerüljük a túlzottan hangzatos, félrevezető megfogalmazásokat, tartsuk szem előtt, hogy a meta leírás az adott weboldal tartalmának összefoglalása. Ugyanakkor a túl száraz megfogalmazás is kerülendő, legyen világos utalás arra mire és milyen megoldást kínál az adott weboldal.
Milyen legyen?
Alapvető, hogy világosan, érthetően fogalmazzunk. Ne túlozzuk el a kulcsszavak halmozását, de ne is hagyjuk ki a leírásból teljesen.
Helyezzünk hangsúlyt az egyedi termékelőny bemutatására, vagyis arra, hogy mi különbözteti meg a kínált terméket, szolgáltatást a többi hasonló oldaltól, mitől egyedi és különleges.
Ha emellett még sikerül kicsit a potenciális célközönség fejével gondolkodva az általuk valószínűsíthetően feltett kérdést megfogalmazni, és válaszolni is rá, máris kész a tökéletes metaleírás.
A Drive Online SEO Audit szolgáltatása segít feltárni weboldala aloldalainak meta description állapotát, és javaslatokat tesznek, hogyan lehet a legutolsó karakterig optimálisan kihasználni ezt a lehetőséget.