+36 30 246 89 25
Facebook Instagram Linkedin

Bevezetés a kulcsszókutatás rejtelmeibe 2.

Előző cikkünkben bemutattuk, miért fontos a kulcsszókutatás a célpiac és a potenciális vásárlók feltérképezésének szempontjából, illetve azt is körbejártuk, hogyan hozhat egy viszonylag kevés találatot generáló „hosszú farok” kifejezés több konverziót, mint egy dobogós hely valamelyik népszerű kulcsszó találati listáján. A folytatásban azt vesszük számba, milyen stratégia szerint alkalmazzuk és váltogassuk az összegyűjtött releváns kulcsszavakat, valamint megvizsgáljuk a keresések öt leggyakoribb típusát attól függően, milyen szándékkal indítják azokat.

Miután sikerült összeszedned a saját oldaladra vonatkozó legjobb kulcsszavakat és kifejezéseket, érdemes megvizsgálni, milyen kulcsszavakra erős a konkurenciád, és hogy miben különböznek a keresések tájegységenként és évszakonként.

Versengés a konkurenciával

Ha tisztában vagy a konkurenciád jól teljesítő kulcsszavaival, akkor kétféle taktikát is választhatsz. Célozhatsz azokra a szavakra, amelyekről versenytársad megfeledkezett, hátha sikerül a surranópályán előznöd. Vagy dönthetsz az agresszívabb stratégia mellett, és ugyanazokra a kulcsszavakra hirdetsz, amelyek a konkurencia számára már láthatóan beváltak.

Szezonális változtatások

A vásárlási trendek évszakonként és ünnepenként változnak, és komoly versenyelőnyre tehet szert az a vállalkozás, amelyik előre tervez, és ennek megfelelően építi fel kampányát. Egy díszdobozokat forgalmazó vállalkozásnak például október táján érdemes átneveznie néhány termékét „karácsonyi doboz”-ra, mert minden valószínűség szerint meg fog nőni az erre irányuló keresések száma.

Kulcsszavak tájegységenként

Magyarország egész területén nagyjából ugyanúgy beszélik a magyar nyelvet, nincsenek olyan markáns eltérések az egyes tájegységek között, mint sok más európai országban. Ennek ellenére érdemes utánanézni, hogy a legfontosabb kulcsszavainknak nem létezik-e mégis egy másik változata az ország valamelyik részén. Ilyen lehet például az „ágynemű”, amit a Nyugat-Dunántúlon „ágyruha”-ként is ismernek, vagy a fagylalt, amit szinte mindenhol gombócban mérnek, kivéve a Dél-Alföldön, ahol „gömb” a mértékegysége.

Kereséstípusok

A kulcsszókutatás folyamatának egyik fontos lépése annak feltérképezése, hogy egy adott keresőszóra milyen típusú találatot jelenít meg a Google. Természetesen minden keresés egyedi, a Google azonban a több milliárd lefuttatott keresés elemzése után jó eséllyel ki tudja találni a keresés mögött megbúvó szándékot, és annak megfelelő formátumban jeleníti meg a kívánt tartalmat. Más-más formátummal találkozik, aki információt keres („hány éves Jackie Chan?”), aki egy konkrét weboldalra akar eljutni („Magyar Olimpiai Bizottság honlapja”), aki tranzakciót szeretne lebonyolítani („repülőjegy Bécsbe”), aki termékeket kíván összehasonlítani („Honda CR-V vs. Honda HR-V”), vagy aki helyi keresést akar lefuttatni („kávézó a közelben”). A megfelelő kulcsszó kiválasztásakor tehát tisztában kell lennünk azzal is, hogy ha arra keres valaki, akkor milyen típusú válaszra számíthat a Google-től, és hogy az a formátum rímel-e hirdetői szándékainkra.

Ha biztosra akarsz menni, bízd a kulcsszókutatást a Drive Online Marketing szakembereire! A sikeres keresőoptimalizálás és a hatékony Google Ads kampányok itt kezdődnek.

Tetszett a cikkünk? Osszd meg másokkal!

Kapcsolódó cikkek