+36 30 246 89 25
Facebook Instagram Linkedin

Az ügyfélkapcsolatok erősítése

A világméretű pandémia okozta egyik legnagyobb változás az, hogy megnőtt az igény az online munka, az online vásárlás és az online kapcsolattartás iránt. Sok vállalkozás számára nehéz lépést tartani ezzel az új trenddel és a megváltozott fogyasztói szokásokkal, nemrégiben írtunk is róla, hogyan segíthetnek ebben az első kézből származó adatok. A nehézség és a lehetőség között azonban sokszor csak a hozzáállás jelenti a különbséget. Így van ez az első kézből származó ügyféladatokkal is – aki megfelelően tudja használni őket, óriásit nyerhet velük. A közvetlenül az ügyfelektől szerzett adatokban rejlő potenciált azok a cégek tudják a legjobban kihasználni, amelyek képesek beágyazni ezeket az információkat a marketingtevékenységükbe. A Boston Consulting Group tanulmánya szerint tízből kilenc vállalkozás nem aknázza ki az összes lehetőséget, ezért összegyűjtötték a három legfontosabb tényezőt, amely az ügyfélkapcsolatok erősítésére hatással lehet.

  1. Korrekt és átlátható értékcsere

Minden vállalkozás arra törekszik, hogy hosszú távú ügyfeleket szerezzen magának, a hosszú távú kapcsolatok pedig csak akkor életképesek, ha mindkét fél úgy érzi, hogy kap valamit. A fogyasztó számára ez lehet információ, segítség, prémium tartalom, egy applikáció vagy egy különleges ajánlat – cserébe pedig mind több információt árul el saját magáról. Amennyiben a cég működése átlátható, és felelősen kezeli a rábízott adatokat, a kapcsolat elmélyülhet, és kialakulhat a kölcsönös bizalom, ami hosszú távon mindkét fél számára gyümölcsöző lehet. Erre a bizalomra azonban vigyázni kell, mert elég egy adatszivárgás, és az ügyfél könnyen megtagadhatja az engedélyt adatainak felhasználásához, vagy akár teljesen hátat is fordíthat a cégnek.

  1. Az adatvédelmi szabályok betartása

A BCG felmérése szerint a vezető vállalkozásoknak szigorú belső szabályzata van az adatok begyűjtésére, kezelésére és felhasználására vonatkozóan, ami összhangban van a helyi rendelkezésekkel. Ez utóbbi különösen fontos, hiszen az adatvédelem országonként eltérhet, és egyáltalán nem biztos, hogy ami az egyik kontinensen megengedett, az egy másikon nem ütközik törvénybe.

  1. Innovatív adatgyűjtés

Az adatgyűjtés egyik leghatékonyabb módja, ha újszerű, kreatív ötletekkel bírjuk rá az ügyfeleket, hogy megosszák velünk azokat. Az egyik autógyártó például kifejlesztett egy applikációt, amelynek segítségével az autótulajdonosok zárni és nyitni tudják az ajtókat, télen elő tudják melegíteni a járművet, illetve meg tudják tervezni az útvonalat. Ezért az extra funkcióért cserébe a cég adatokat gyűjt ügyfeleiről, amelyeket a felhasználói élmény javítására használ fel.

Sok szakértő szerint az online marketing sikeressége – és ezzel együtt a vállalkozások jövője – mindinkább az első kézből szerzett adatok hatékony felhasználásán múlik. Ehhez pedig kulcsfontosságú a fenti három szempont figyelembevétele.

Tedd hatékonyabbá kampányaidat, válaszd ingyenes fiókauditunkat, és vedd igénybe a Drive Online Marketing stratégiai tanácsadását!

Tetszett a cikkünk? Osszd meg másokkal!

Kapcsolódó cikkek

Marketing stratégia

Így tereld a kampányodat

Háromrészes cikksorozatban mutatjuk be az online kereskedelem legforgalmasabb időszakát, a karácsonyi szezont. Az első cikkben azt vizsgáltuk meg, mikor is kezdődik a karácsony kereskedelmi szempontból.

Tovább olvasom »
Marketing stratégia

Vásárlási láz

Az online kereskedelem legforgalmasabb időszakával foglalkozó háromrészes cikksorozatunk első részében azt jártuk körbe, mikor kezdődik a karácsonyi szezon kereskedelmi szempontból. A második részben most a

Tovább olvasom »
Marketing stratégia

Mikor kezdődik a karácsony?

A kereskedelemben a karácsony és az azt megelőző karácsonyi szezon a legforgalmasabb időszak, ezért egyáltalán nem mindegy, mikor indítjuk el az erre vonatkozó hirdetéseket. Ehhez

Tovább olvasom »