Képpel mindent könnyebb eladni, ez köztudott az online marketing világában, és a Google Ads képbővítménye segít abban, hogy mostantól még vonzóbbak legyenek a hirdetéseid. Bár a funkció egyfajta béta verziója már július óta elérhető, valójában csak az elmúlt hónapokban tapasztalhatjuk a hétköznapokban is ennek működését – egyelőre főként telefonon, hiszen manapság már ezen az eszközön történik a legtöbb keresés és vásárlás.
Miért érdemes használni?
Leginkább azért, mert ha egy keresésre megjelenik hat találat a képernyődön, akkor jó eséllyel te is arra fogsz kattintani közülük, amelyik mellett fotó is látható. Vagyis azért érdemes bekapcsolnod a Google Ads képbővítményt, hogy hirdetésed kitűnjön a többi közül, és javuljon az átkattintási arányod.
Milyen képet állíts be?
A képbővítmény beállításakor több opció közül választhatsz. Felhasználhatsz már meglévő fotót, feltölthetsz új képet, vagy rábízhatod a Google-re, hogy vizsgálja át az oldaladat, és keressen rajta megfelelő fényképet. Feltöltéskor vedd figyelembe a Google képarányra, felbontásra, formátumra és maximális fájlméretre vonatkozó kívánságait is. Érdemes olyan képet választani, ami kicsiben – például egy telefon kijelzőjén, 2×2 cm-es méretben – is tisztán kivehető, és elég figyelemfelkeltő ahhoz, hogy kattintásra ösztönözzön. Vagyis kerülendők a túlzsúfolt, bonyolult jeleneteket ábrázoló fotók. Itt maximálisan igaz a tétel, hogy a kevesebb több. Mivel a képbővítmény mellett szöveg is szerepelhet, nem érdemes magát a képet is szövegekkel kicifrázni. Több, akár 20 képet is feltölthetsz egyszerre, ilyenkor a Google válogat közülük, hogy melyiket jeleníti meg.
Mi történik, ha rákattint valaki?
A képbővítmény beállításakor nem kell külön landing page-et megadnod, ami azt jelenti, hogy a Google a képre kattintást úgy értelmezi, mintha valaki a hirdetésed szövegére kattintott volna, és automatikusan az ahhoz beállított oldalra irányítja.
Szeretnéd hatékonyabbá tenni online hirdetéseidet? A Drive Online szakértő csapata segít céljaid elérésében!