A vásárlás a mobiloldalakon sokszor arra az élményre emlékeztet, amit Alice élt át Csodaországban. Meglátunk valamit, például egy ismerősünk kiposztol egy fotót, amelyen új fülhallgató van rajta, mire elkezdünk keresgélni, hogy megtaláljuk ugyanazt a fülhallgatót, és hatalmába kerít bennünket a kincsvadászat jóleső izgalma. De aztán belezuhanunk a nyúlüregbe, ahol értelmetlen feladatokkal találjuk szembe magunkat, és elmegy a kedvünk az egésztől. Az elveszített vásárlók azonban kieső bevételt jelentenek, ezért a cégeknek elemi érdekük, hogy minél jobb felhasználói élményt nyújtsanak. A Google szakértője, Raffaella Stratta elmondja, mi a három leggyakoribb oka annak, hogy a felhasználók végül vásárlás nélkül távoznak egy mobiloldalról.
- Túl sok a görgetés
A statisztikák azt mutatják, hogy 10 potenciális vásárlóból 3 feladja menet közben az egészet, és a megkérdezettek szerint ennek a leggyakoribb oka az, hogy ráunnak a görgetésre. Kiválasztani a legjobb opciót több száz termék közül unalmas és céltalan tevékenységnek tűnik, különösen egy mobiltelefon képernyőjén, amelyen egyszerre legfeljebb 1-2 termék jeleníthető meg.
- Az automatikus kitöltés hiánya
Sok vásárló számára rendkívül frusztráló, ha nem tudják könnyedén előhívni a személyes adataikat, mint például a szállítási címüket vagy a fizetéshez szükséges adatokat. Nyilvános helyen senki sem szívesen veszi elő a hitelkártyáját, sőt, egyesek egyáltalán nem is hordják maguknál. De még ha náluk van, és hajlandóak is elővenni, akkor sem kényelmes bepötyögni az adatokat egy apró képernyőn az apró rubrikákba.
- Lassú az oldal
Felgyorsult a világ, ahhoz vagyunk szokva, hogy mindent azonnal megkapunk, és ez az okostelefonokról indított vásárlásokra is igaz. Egy korábbi tanulmány már kimutatta, hogy az emberek 53 százaléka elhagyja az oldalt, ha az nem tölt be 3 másodperc alatt. A kényszerű várakozás frusztrációt szül, ez pedig nem kedvez a vásárlások létrejöttének. Egyszóval senki nem várhatja el a felhasználóktól, hogy hosszú másodpercekig várjanak, amíg betölt például a vásárlás megerősítését igazoló oldal.
A kielégítő felhasználói élmény megteremtése kulcsfontosságú a cégek számára, hiszen például 2020-ban az Egyesült Királyságban minden egyes másodpercre jutott egy mobileszközről indított online vásárlás. Az okostelefonok életünk megkerülhetetlen eszközeivé váltak, és a mobilról indított vásárlások száma napról napra növekszik, részben a koronavírus-járvány előidézte megváltozott szokásoknak köszönhetően, ezért egyetlen vállalkozás sem hagyhatja figyelmen kívül a mobilvásárlásokkal kapcsolatos felhasználói igényeket.
Tedd hatékonyabbá a webshopod mobilos nézetét a Drive Online SITE AUDIT szolgáltatásával!