+36 30 246 89 25
Facebook Instagram Linkedin

A LinkedIn szerepe az online marketingben

Ne tedd az összes tojásodat egy kosárba, mondja egy angol közmondás, hiszen ha azt elejted, oda minden. Az online marketingben ezt úgy lehetne lefordítani, hogy az üzleti élet szereplőinek tanácsos több platformon is jelen lenniük, hiszen egy váratlan algoritmusfrissítés vagy az irányelvek megváltoztatása egyik napról a másikra lefelezheti egy addig sikeres kampány hatékonyságát. Ha azonban egy cég több felületen is állandó szereplő, kevésbé kiszolgáltatott a hirtelen változásoknak, és akkor sem kell kétségbe esnie, ha marketing stratégiájának egyik pillére átmenetileg kidől alóla. Ennek a többplatformos stratégiának az egyik kevésbé ismert, ám annál hatékonyabb eszköze a LinkedIn.

Szinte kötelező

A LinkedIn eleinte egyfajta üzleti Facebookként indult, és sokan még ma is így tekintenek rá, az évek során azonban kinőtte ezt a szerepet, és manapság már nem csak azért érdemes regisztrálni az oldalra, hogy munkát találjon az ember. A világszerte mintegy 750 millió, Magyarországon pedig 1,15 millió felhasználóval büszkélkedő LinkedIn mostanra megkerülhetetlenné vált. Míg a Facebook bővülése stagnál vagy csökken a fejlett országokban, addig a LinkedIn az elmúlt 5 évben megduplázta felhasználóinak számát. Az üzleti élet digitális korban szocializálódott szereplői számára szinte kötelező a regisztráció, amit mi sem bizonyít jobban, mint hogy a hazai felhasználók 61,5%-a a 25-34 éves korosztályból kerül ki, összesen pedig 80%-nál is nagyobb az üzletileg aktív 25-54 éves korosztály aránya a felhasználók között. De miben nyújt többet a LinkedIn egy „üzleti Facebooknál”?

A LinkedIn előnyei

A LinkedIn utolérhetetlenül hatékony a munkatársak célzott keresésében, hiszen ezen a felületen mindenki a munkahelyét és a képzettségét osztja meg másokkal, nem pedig a nyaralásán készült fotókat vagy a kisfia születésnapját. Nagy előnye az oldalnak, hogy a célzott kapcsolatfelvétel, amelyet nem előz meg személyes találkozó, ezen a platformon nem számít udvariatlanságnak, sőt, teljesen elfogadott kezdőlépése egy üzleti kapcsolat megteremtésének. Egy idegentől érkező jelölésnek jellemzően jobb a fogadtatása, mint egy hideghívásnak. Ha szeretnénk megtudni valami pluszt információt egy potenciális üzleti partnerről vagy egy leendő munkatársról, szintén a LinkedIn az, ahol releváns információkhoz juthatunk, itt ugyanis láthatjuk az illető preferenciáit, illetve azt, hogy kikkel áll kapcsolatban az üzleti életben. Valamint az is komoly információértékkel bír, hogy ki milyen, érdeklődés alapján szerveződő csoportok tagja.

Összességében tehát a LinkedIn nemcsak egy ismerősgyűjtő oldal, hanem komoly üzleti potenciál rejlik benne. A munkaerőkeresés mellett a kapcsolatépítésben és a leadek generálásában is igen hatékony eszköz. A Drive Online Marketing tapasztalt munkatársai segítségével minden cég és vállalkozás elsajátíthatja a hatékony LinkedIn kommunikációt, és kiaknázhatja az abban rejlő előnyöket! A cégreszabott LinkedIn tréningünkről itt adunk bővebb információt.

Tetszett a cikkünk? Osszd meg másokkal!

Kapcsolódó cikkek

Marketing stratégia

Mikor kezdődik a karácsony?

A kereskedelemben a karácsony és az azt megelőző karácsonyi szezon a legforgalmasabb időszak, ezért egyáltalán nem mindegy, mikor indítjuk el az erre vonatkozó hirdetéseket. Ehhez

Tovább olvasom »