+36 30 246 89 25
Facebook Instagram Linkedin

A többplatformos marketingkommunikáció előnyei

A marketing egyik alapszabálya – akár online, akár hagyományos, offline marketingről beszélünk –, hogy soha nem szabad mindent egy lapra feltenni. Ha valaki csak egyetlen platformon hirdet, kampánya rendkívül kiszolgáltatottá és sebezhetővé válik. A Google keresőoptimalizálása hatékony marketingeszköz, de elég egy váratlan algoritmusfrissítés ahhoz, hogy lekerülj a találatok első oldaláról, és hetekbe telhet, mire visszatornázod magad az élmezőnybe. A Facebookon bármikor előfordulhat, hogy feltörik vagy letiltják a hirdetéskezelődet – még csak hibáznod sem kell hozzá, sajnos tévedésből is megeshet. Az ilyen és ehhez hasonló helyzetek ellen az a leghatékonyabb védekezés, ha több lábon állsz, és egyszerre nem csak egy, hanem legalább három-négy platformon jelen vagy termékeddel vagy szolgáltatásoddal.

Minél több, annál jobb?

A többplatformos marketingkommunikáció legnagyobb előnye, hogy a különböző felületeken való jelenlét egymást erősíti. Ha egy kampányban csak egyetlen termékre koncentrálunk, rövid távon elérhetjük a célunkat azzal is, ha azt a terméket mindössze egy platformon hirdetjük nagy erőkkel, de igazából egyetlen vállalat sem engedheti meg magának azt, hogy ne gondolkodjon hosszú távban. Márpedig akár egy új brandet akarunk felfuttatni, akár egy bejáratott nevet akarunk még ismertebbé tenni, annak az a legjobb és leghatékonyabb módja, ha minél több csatornán igyekszünk megszólítani a potenciális vásárlókat. Hosszú távon a brandépítés mindig kifizetődik. Brandet építeni pedig csak többplatformos marketinggel lehet, ezért kijelenthető, hogy minél több felületen van jelen egy hirdető, annál hatékonyabb a marketingje.

Egy inger nem inger

Elképesztő mennyiségű inger zúdul ránk ébren töltött időnk minden órájában. Egy Google-keresésre megjelenő hirdetés sokszor el sem jut a tudatunkig a hatalmas digitális zajban. Ha viszont ugyanez a termék vagy brand szembejön a Facebookon és az Instagramon, akkor esetleg már megjegyezzük a nevét. Ha pedig a YouTube-on és a TikTokon is találkozunk vele, talán sikerül felkeltenie annyira az érdeklődésünket, hogy jobban utánanézzünk, miről is van szó. A marketingeszközök folyamatosan próbálják táncba vinni a felhasználókat, és ha az egyiknek nem sikerül, ideális esetben máris nyújtja a kezét a következő, majd az utána következő, és ez így megy egészen addig, amíg ideális esetben be nem következik a vásárlás. Az ingerek mennyiségét a modern ember ingerküszöbéhez kell igazítani, az pedig rendkívül magas.

Ha kíváncsi vagy rá, milyen stratégiával érheted el a legjobb eredményt az online térben, fordulj a Drive Online szakembereihez – velünk garantáltan megtalálod a legjobb megoldást!

Tetszett a cikkünk? Osszd meg másokkal!

Kapcsolódó cikkek

Marketing stratégia

Így tereld a kampányodat

Háromrészes cikksorozatban mutatjuk be az online kereskedelem legforgalmasabb időszakát, a karácsonyi szezont. Az első cikkben azt vizsgáltuk meg, mikor is kezdődik a karácsony kereskedelmi szempontból.

Tovább olvasom »
Marketing stratégia

Vásárlási láz

Az online kereskedelem legforgalmasabb időszakával foglalkozó háromrészes cikksorozatunk első részében azt jártuk körbe, mikor kezdődik a karácsonyi szezon kereskedelmi szempontból. A második részben most a

Tovább olvasom »
Marketing stratégia

Mikor kezdődik a karácsony?

A kereskedelemben a karácsony és az azt megelőző karácsonyi szezon a legforgalmasabb időszak, ezért egyáltalán nem mindegy, mikor indítjuk el az erre vonatkozó hirdetéseket. Ehhez

Tovább olvasom »