+36 30 246 89 25
Facebook Instagram Linkedin

A társadalmi felelősségvállalás mint egyedi értékesítési előny

Az online marketing sokak számára még mindig homályos hókuszpókusznak tűnik, ám egyre többen ismerik fel, hogy enélkül nem sok esélyük van az öldöklő konkurenciaharcban elérni azt, hogy a potenciális vásárlók felfigyeljenek termékükre vagy szolgáltatásukra. Az is egy általánosan elterjedt tévhit, hogy az online marketingre fordított pénz automatikusan megtérül, és garantált forgalomnövekedést eredményez. A helyzet azonban ennél jóval összetettebb.

A jelzőtábla és az étterem

Egy online marketing ügynökség olyan, mint egy irányjelző tábla (vagy táblák sorozata), amely egy adott célpont, például egy étterem felé tereli az autósokat, vagyis elvezeti a potenciális vásárlókat a hirdető honlapjára, webáruházába. Arra azonban már nem tud garanciát adni, hogy az oda érkezőknek tetszeni fog az étlap, elfogadhatónak tartják majd az árakat, vagyis ténylegesen pénzt fognak ott költeni. Miként az sem a táblák felelőssége, hogy a vendégek szívesen térnek-e vissza oda később, hanem azé, aki az éttermet működteti. Hogy egy betévedő vendégből valóban lesz-e vásárló, azt sokkal inkább az úgynevezett egyedi értékesítési előnyök döntik el.

Egyedi értékesítési előnyök

Az egyedi értékesítési előnynek két típusa lehet: vagy olyasmit hirdet egy cég, amit mindenki más tud, de csak ők kommunikálják a vásárlók felé (például 1 év garancia minden műszaki termékre), vagy valami olyat kínál, amit csak az a cég tud nyújtani. Utóbbinál sokszor nem valamilyen konkrét, pénzben mérhető előnyre kell gondolni, ugyanis a tapasztalatok azt mutatják, hogy nem mindig a legolcsóbb termékeket kínáló áruházaknak van a legnagyobb forgalmuk. Az azonos vagy közel azonos árú termékeket áruló kereskedők között a vásárlók nem aszerint szoktak dönteni, hogy melyik adja 1-2 forinttal olcsóbban az adott árucikket. Ennél sokkal szubjektívebben vásárolnak az emberek, például az alapján, hogy melyik cég vállalt értékeivel tudnak leginkább azonosulni.

A társadalmi felelősségvállalás mint értékesítési előny

Két azonos minőségű és árú termék vagy szolgáltatás esetén perdöntő lehet, ha az egyik cég például azzal kampányol, hogy ők a vásárlás értékének 1%-át továbbítják egy civil szervezetnek. 1% rendszerint annyira minimális összeg, hogy azt gyakorlatilag észre sem veszi a vásárló, ha viszont a megrendelt termék mellé megkapja azt a tudatot is, hogy egy jó ügyet támogat, akkor jó eséllyel ezt fogja választani, akár egy olcsóbb ajánlat ellenében is. A társadalmi felelősségvállalás azonban nemcsak anyagi támogatást jelenthet, egy vállalat számos egyéb módon segítheti a civil szférát. Többek között ingyenes oktatással, önkéntes fizikai munkával vagy éppen valamilyen profilba vágó szolgáltatással, mint például a Drive Online Marketing, amely minden évben más civil szervezetnek nyújt ingyenes kampánymenedzsmentet. A vállalati társadalmi felelősségvállalás (CSR = Corporate Social Responsibility) valójában egy szemléletmód, egy vállalatirányítási politika, amely az adott cég működésébe beépíti a felelős társadalmi és környezetvédelmi célkitűzéseket egy egészségesebb társadalom és élhetőbb világ létrehozása érdekében.

Tetszett a cikkünk? Osszd meg másokkal!

Kapcsolódó cikkek