Megszokhattuk már, hogy a Google nem ül a babérjain, és egy évben akár többször is megváltoztatja az online hirdetési környezetet. A 2022-es esztendő sem volt kivétel, megjelent ugyanis egy új kampánytípus, a szerényen teljesítménymaximalizáló, vagyis Performance Max (PMax) névre keresztelt kampány, amelyben a Google egybegyúrta az összes platformot, ahol megjelenhetnek a hirdetések. A PMax legfontosabb újítása, hogy egyetlen online marketing kampány létrehozásával elérhetjük a YouTube, a Display, a Google kereső, a Discovery, a Gmail és a Térkép felhasználóit, néhány hónapja pedig már az Intelligens Shopping kampányokat is automatikusan a PMax váltotta fel. Jól hangzik, de mint mindennek, természetesen ennek sem csak előnyei vannak, hanem hátrányai is.
A PMax kampányok előnyei
Egy kampánnyal jelen lehetünk a Google összes felületén, igazi 7 az 1-ben ajánlat, ami főleg a kezdő felhasználók számára lehet vonzó, hiszen így nem kell kiismerni az összes kampánytípust, ennek az egynek a használatával egyszerűen hirdethetünk. Az egy kampány másik előnye, hogy egy helyre kerül az összes szöveg, kép és leírás (kreatívok), és egy helyen vannak a jelentések is, így könnyebb áttekinteni és adott esetben módosítani a marketingstratégiát.
A PMax kampányok hátrányai
Sokaknak szokatlan lehet, hogy ebben a kampánytípusban nem lehet kulcsszavakat megadni, így a Google algoritmusa dönti el, mikor és milyen helyeken jelenítse meg a hirdetéseket. Mivel kizáró kulcsszavakat sem lehet megadni a Google Ads felületén, előfordulhat, hogy nem releváns aloldalakra (például blog) viszi a felhasználókat. Ez ellen bizonyos URL-ek kizárásával lehet védekezni. A PMax másik és talán legnagyobb hátránya, hogy sokkal korlátozottabb a rálátás a kampányra, a Google ugyanis nem ad statisztikát arról, hogy milyen felületen hányszor és milyen eredményességgel jelentek meg a hirdetések, vagyis szinte mindent rá kell bíznunk a gépi tanulással saját magát fejlesztő algoritmusra.
Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy ha hagyunk időt (akár 2-3 hetet) a tanulásra, és a rendszer már elég adattal rendelkezik, az algoritmus meghálálja a türelmet, és – főként a webáruházak esetében – jobb eredményeket fog produkálni, mint más kampányoknál.
A teljesen cégreszabott Online Marketing Vezető képzésünkön átfogó képet adunk az online marketing eszközökről.