+36 30 246 89 25
Facebook Instagram Linkedin

SEO-barát szövegírás

A SEO az angol Search Engine Optimization rövidítése, ami tükörfordításban a keresőmotorok optimalizálását jelenti, vagyis a SEO-barát tartalmak előállításakor az a célunk, hogy egy adott honlap minél jobb pozíciót érjen el a Google találati listáján. Aki pedig a Google algoritmusának akar a kedvére tenni, annak ismernie kell az online marketing szövegírás néhány íratlan szabályát. Ezeket gyűjtöttük össze legújabb blogcikkünkben.

  1. Ne csak a gépnek írj

Régen a SEO-barát szövegírás egyet jelentett a kulcsszavak halmozásával – minél többet bele tudott préselni valaki egy blogcikkbe, annál jobb. Az online marketing világa azonban folyamatosan alakul, változik, és ami tegnap elég volt, az ma már kevés. A kulcsszavak továbbra is fontosak, de még fontosabb, hogy a cikkek az olvasók tetszését is elnyerjék, a Google algoritmusa ugyanis most már azt honorálja, amivel az olvasók is elégedettek. A jó blogcikk tehát olvasmányos, informatív írás, amelyben vannak kulcsszavak is.

  1. Ne hanyagold el a metákat

A meta leírásokról írtunk már hosszabban is, nem lehet azonban elégszer hangsúlyozni, hogy a „meta title” és a „meta description” rendkívül fontos, ugyanis az olvasók ezeket látják a szövegünkből, amikor az megjelenik a Google találati listáján, és ezek alapján döntik el, hogy kattintanak-e vagy sem. Ezért lényeges, hogy figyelemfelkeltő módon, világosan, érthetően fogalmazzunk. Ne túlozzuk el a kulcsszavak halmozását, de ne is hagyjuk ki a leírásból teljesen. Illetve ügyeljünk az ideális hosszúságra, ami a címeknél 50-60, a leírásoknál pedig 140-160 karakter.

  1. Legyen képed hozzá

Mindig válassz képet vagy videót blogbejegyzésedhez, a képek ugyanis vonzzák a tekintetet, különösen azok, amelyek embert ábrázolnak, ugyanis felmérések igazolják, hogy az ilyen képekkel illusztrált cikkeket sokkal nagyobb valószínűéggel nyitják meg az olvasók. Fontos, hogy a képek alt címeit is töltsük ki, mert a Google algoritmusa ezt is figyeli.

  1. Amit nem lehet megosztani, az nem is létezik

Az információk és érdekes tartalmak megosztásának, reklámozásának manapság a legelterjedtebb módja az, ha megosztjuk a közösségi médiumokban. A Facebook, a Twitter, az Instagram és a többi közösségi háló átalakította az emberek közötti kommunikációt a mindennapokban. Adj bejegyzésedhez „social share button”-okat, amelyek segítségével egyetlen kattintással megoszthatóvá válnak a legnépszerűbb felületeken.

  1. Mérj és alkalmazkodj

SEO-barát tartalmaid hatékonyságát csak úgy tudod mérni, ha folyamatosan figyelemmel kíséred teljesítményüket. Az eredmények elemzése nélkül nem tudod megítélni, hogy terved mely része vált be, és hol van szükség változtatásra. Ne ragaszkodj ahhoz, ami nem működik, alkalmazkodj az online marketing folyamatosan változó követelményeihez.

Tartalmai stratégia kialakításához és tartalomkészítéshez válaszd a Drive Online Marketing tapasztalt csapatát – ezernél is több blogcikket írtunk már az elmúlt évek során!

Tetszett a cikkünk? Osszd meg másokkal!

Kapcsolódó cikkek

Analytics

Mire kerestünk 2022-ben?

A kíváncsiság az ember egyik legfontosabb tulajdonsága, mert ebből táplálkozik a tudásvágy és a tanulás iránti motiváció. Nem túlzás tehát azt állítani, hogy az emberiség

Tovább olvasom »