Az adatok és azok megfelelő értelmezése kulcsfontosságú az üzleti döntések meghozatalában. Többször is írtunk már róla, hogy a COVID-19 sok változást eredményezett a fogyasztói magatartásban, amihez minden vállalkozásnak alkalmazkodnia kell, ha sikeres akar lenni.
Adattenger
A cégek soha nem látott mennyiségű ügyfélinformációhoz jutnak az appokon és a weboldalakon keresztül, valamint az e-mailekre és online hirdetésekre adott válaszokból. Ezek az adatok azonban csak akkor érnek valamit, ha sikerül őket megfelelő módon feldolgozni és elemezni, márpedig a Forrester Consulting 750 fős felmérése szerint ez sok marketingvezetőnek gondot okoz a világ minden pontján. Mint kiderült, általános probléma a megnövekedett adatmennyiség kezelése, rendszerezése és összegzése. A korábban használt módszerek és analitikai eszközök már képtelenek megbirkózni a feladattal. Ráadásul a vállalkozások problémáit tetézik a biztonságos adatkezeléssel kapcsolatos rendelkezések és elvárások is, hiszen az a tapasztalat, hogy a vásárlók egyre tudatosabban viselkednek, és mind fontosabb számukra adataik etikus felhasználása.
A megoldás
A Forrester felmérése szerint a gépi tanulás és az automatizálás lehet a válasz a marketingvezetők imáira, ezek segítségével ugyanis fokozható a felhasználói élmény, és megvalósítható a többplatformos analitika, vagyis a különböző csatornákon beáramló információk együttes kezelése és elemzése. A megkérdezett vezetők négyötöde egyetért abban, hogy a gépi tanulás, vagyis a mesterséges intelligencia alkalmazása kulcsfontosságú a sikerhez, ám mindössze 44%-uk volt elégedett saját módszereik jelenlegi hatékonyságával. Ami azt jelenti, hogy ezúttal is lépéselőnybe kerül az, aki gyorsabban alkalmazkodik a változó idők megváltozott követelményeihez.
Összegzés
A felmérés eredménye az, hogy megéri többplatformos eszközökbe invesztálni, odafigyelni az adatvédelemre és gépi tanulás segítségével mind relevánsabb felhasználói élményt nyújtani a vásárlóknak, mert egyértelműen ez a jövő útja. Azok a cégek, amelyek képesek beépíteni ezeket az analitikai készségeket marketingstratégiájukba, garantáltan profitálni fognak belőle hosszú távon.
A Drive-nál a Supermetrics adatkapcsolatok segítségével olyan komplex kimutatásokat tudunk létrehozni, amelyekben minden használatos online csatornát egy dinamikusan frissülő, adatvizualizált riport segítségével értelmezünk, és prezentálunk az ügyfeleink részére. Ezek a kimutatások olyan összefüggéseket tárhatnak fel, amely a hagyományos riportolási módszernél nem lenne elérhető.