+36 30 246 89 25
Facebook Instagram Linkedin

Így látjuk a jelenlegi online marketing trendeket

Az e-kereskedelem évek óta szárnyal, és a közeljövőben sem lehet arra számítani, hogy ez a trend megfordulna, de már régóta nem csak az online térben közvetlenül értékesítők vannak jelen a világhalón, hanem a legtöbb gazdasági szereplő. Naponta lépnek be cégek szinte minden piacra, és amelyik marketingeszköz tegnap még működött, az lehet, hogy ma már hatástalan. A Drive Online szakértői, akárcsak tavaly, idén is összegyűjtötték a legújabb trendeket, hogy ügyfeleink könnyebben el tudjanak igazodni az online marketing világában.

„Sok az eszkimó, kevés a fóka”

Az e-kereskedelem területén sokan küzdenek nehézségekkel, aminek részben az az oka, hogy viszonylag kicsi a belépési korlát egy-egy piacra, ezért nagyon sok az új szereplő. Ha egy piacon sokan próbálják eladni a portékájukat, a verseny törvényszerűen leszorítja az árakat, a hirdetési díjakat viszont felfelé nyomja, hiszen az online térben jellemzően aukciós alapon dőlnek el a ezek a díjak. Ez a folyamat egyes piaci szegmensekben odáig vezet, hogy szinte teljesen ellehetetlenül a hirdetéseken alapuló vevőszerzés, és gyakran a profitábilis működés is.

A legjobb bornak is kell cégér

Az utóbbi időben egyre több ipari cég kezdett el komolyan invesztálni az online megjelenésébe, felismerve azt, hogy az online marketing már nem csak a kereskedők és a fogyasztók viszonylatában fontos, hanem a B2B (Business to Business) területén is, amikor egy vállalkozás egy másik vállalkozásnak igyekszik eladni a termékét vagy a szolgáltatását. Ezek a cégek nemcsak a weboldalaikat fejlesztik, hanem a hirdetési platformokon is egyre aktívabbak. Marketingjüket offline hirdetésekről fokozatosan átcsoportosítják az online térbe. Az is jellemző, hogy a lead generálásban egyre inkább megjelenik a performance szemlélet.

Új területek

Szinte kivétel nélkül minden piacon jelennek meg új szereplők, ám vannak területek, ahol az utóbbi években sokkal nagyobb az aktivitás, mint máshol. Nem meglepő módon ez elsősorban a megújuló energiával és a zöld termékekkel foglalkozó vállalkozások számának ugrásszerű növekedését jelenti az online térben. Ennek részben az az oka, hogy mind többen ismerik fel az üzleti lehetőséget a megújuló energiában és a zöld árucikkekben, részben az, hogy sok, hosszú évek óta a piacon lévő vállalkozás most látta elérkezettnek az időt arra, hogy markánsabb online jelenléttel és marketingkampánnyal próbálja megszólítani a potenciális vásárlókat.

Tetszett a cikkünk? Osszd meg másokkal!

Kapcsolódó cikkek

Marketing stratégia

Így tereld a kampányodat

Háromrészes cikksorozatban mutatjuk be az online kereskedelem legforgalmasabb időszakát, a karácsonyi szezont. Az első cikkben azt vizsgáltuk meg, mikor is kezdődik a karácsony kereskedelmi szempontból.

Tovább olvasom »
Marketing stratégia

Vásárlási láz

Az online kereskedelem legforgalmasabb időszakával foglalkozó háromrészes cikksorozatunk első részében azt jártuk körbe, mikor kezdődik a karácsonyi szezon kereskedelmi szempontból. A második részben most a

Tovább olvasom »
Marketing stratégia

Mikor kezdődik a karácsony?

A kereskedelemben a karácsony és az azt megelőző karácsonyi szezon a legforgalmasabb időszak, ezért egyáltalán nem mindegy, mikor indítjuk el az erre vonatkozó hirdetéseket. Ehhez

Tovább olvasom »