A webinar (magyarul néha webinárium) az angol web (háló) és a seminar (szeminárium) szavak összeolvadásából származik, a jelentése pedig online szeminárium. A koronavírus mindennapjainkra gyakorolt számos hatása közül az egyik, hogy felértékelődtek és egyre inkább elfogadottá váltak az online térben tartott események, akár előadásokról, konferenciákról vagy csak hétköznapi munkamegbeszélésekről van szó. A webinarok növekvő népszerűsége is ennek a trendnek köszönhető, és egyre többen ismerik fel a bennük rejlő marketingpotenciált.
Adni vagy eladni
Amikor az ember úgy érzi, hogy el akarnak adni neki valamit, reflexszerűen bezárul, és gyanakvóvá válik. Ez az egyik oka annak, hogy a hideghívások esetén nagyon alacsony a konverziós arány. Amikor azonban valaki ellenszolgáltatás nélkül oszt meg velünk valamilyen információt vagy tudást, akkor automatikusan kinyílunk, és igyekszünk minél többet magunkba szívni az új ismeretekből. A közönségnek ez a másfajta hozzáállása és nyitottsága a webinarok sikerének titka. Egy online szemináriumon nem úgy szólítjuk meg a célpiacot, hogy valamit el akarunk adni, hanem azzal, hogy valamit adni szeretnénk.
Brandépítés
Egy rendszeresen jelentkező webinar tökéletes eszköz a hosszútávú brandépítésre. Ha egy adott témával kapcsolatban hetente vagy havonta megszólítjuk a célközönséget, folyamatosan érdekes tartalmakat kínálunk, és a felmerülő kérdésekre is válaszolunk, azzal határozottan, de nem tolakodóan azt „sulykoljuk”, hogy ennek a témának mi vagyunk a szakértői, és hozzánk érdemes fordulni. Rövid távon ritkán térül meg ez a fajta befektetés, hosszú távon azonban rendkívül jövedelmező tud lenni, ha egy adott témát és az ahhoz kapcsolódó szakértelmet velünk azonosítják, mert ha valakinek problémája támad, jó eséllyel hozzánk fog fordulni tanácsadásért.
Megkönnyíti a kapcsolatteremtést
Az üzleti életben kulcsfontosságú a kapcsolatok létesítése, amit megkönnyítenek az érdekes tartalmakat kínáló webinarok. Aki részt vesz egy általunk tartott webinaron, azzal tulajdonképpen már túl is lendültünk az első kapcsolatfelvétel nehézségén, hiszen már nem vagyunk ismeretlenek egymás számára. Ráadásul egy webinarral a fontosabb közösségi platformokon is könnyebb jelen lenni és láthatóvá válni, mint amikor valaki csak a brandjét vagy valamilyen szolgáltatását hirdeti.
Összességében tehát elmondható, hogy a többplatformos online marketing stratégiák fontos pillérei lehetnek a hosszútávú brandépítést célzó webinarok, segítségükkel könnyebb megszólítani a célközönséget, és hatékonyan fel lehet építeni egy szakértői imidzset.