+36 30 246 89 25
Facebook Instagram Linkedin

A ChatGPT hatása a Google Ads kampányokra

Az internet legelterjedtebb keresőmotorjaként a Google az online keresés szinonimájává vált. Az új technológiák, például az AI-alapú chatbotok térhódítása azonban képes lehet arra, hogy felborítsa az erőviszonyokat. Az OpenAI által kifejlesztett ChatGPT, amely rekordidő, mindössze két hónap alatt érte el a 100 millió felhasználót, jelenleg pedig naponta több mint 13 millió látogatója van, potenciális fenyegetést jelenthet a Google keresőmotorra és a Google Ads kampányokra. Nem túlzás azt állítani, hogy megjelenése alapjaiban változtathatja meg az online marketing világát.

Mit tud a ChatGPT?

A ChatGPT egyik legfontosabb előnye, hogy képes a természetes nyelv feldolgozására, így intuitívabb és felhasználóbarátabb, mint a hagyományos keresőmotorok. Ellentétben a Google-lel, ahová a felhasználóknak meghatározott kulcsszavakat kell beírniuk, a ChatGPT lehetővé teszi, hogy természetes nyelven írjuk be a kérdéseket, vagyis úgy, mintha egy másik embernek tennénk fel, és ezekre személyre szabottabb és relevánsabb válaszokat kapunk. Emellett a ChatGPT képes tanulni a felhasználói interakciókból, ami azt jelenti, hogy idővel még relevánsabb válaszokat adhat. Ez a tanulási képesség előnyt jelenthet a Google-lel szemben, amely algoritmusokra támaszkodik a keresési eredmények relevanciájának meghatározásában.

Mit jelent ez a Google számára?

Az, hogy a ChatGPT képes személyre szabni a keresési eredményeket, jelentős fenyegetést jelenthet a Google Ads kampányaira nézve, amelyek a célzott kulcsszavakra és demográfiai adatokra támaszkodva érik el a célközönséget. A ChatGPT segítségével ugyanis a felhasználók nagyobb valószínűséggel találhatják meg a számukra releváns termékeket és szolgáltatásokat anélkül, hogy szükségük lenne a Google hirdetésekre. De a ChatGPT nemcsak a Google Ads kampányokra, hanem magára a Google keresőmotorra is veszélyt jelenthet, mivel a személyre szabottabb és intuitívabb keresési eredményekre vágyó felhasználók számára népszerű alternatívává válhat.

A Google válasza

Bár a Google továbbra is a keresőmotorok piacának meghatározó szereplője, innovációra és fejlődésre van szüksége ahhoz, hogy lépést tudjon tartani az olyan új technológiákkal, mint a ChatGPT. Ennek megfelelően már be is jelentették a Google Bard névre hallgató, szintén mesterséges intelligenciával működő chatbotot, ám ezt egyelőre csak egy korlátozott tesztelői réteg használhatja – hogy az átlag felhasználók számára mikor lesz elérhető, azt egyelőre nem közölte a Google.

A ChatGPT esete rávilágít a folyamatos technológiai innováció fontosságára, és arra, hogy a versenytársak könyörtelenül kihasználják, ha valaki elkényelmesedik, legyen szó akár a világ egyik legnagyobb vállalatáról.

Eltévedtél az internetvadonban? Segítségre van szükséged, hogy megtaláld a leghatékonyabb hirdetési megoldásokat? Válaszd a Drive Online Marketing tapasztalt és lelkes szakértőit!

Tetszett a cikkünk? Osszd meg másokkal!

Kapcsolódó cikkek

Marketing stratégia

Így tereld a kampányodat

Háromrészes cikksorozatban mutatjuk be az online kereskedelem legforgalmasabb időszakát, a karácsonyi szezont. Az első cikkben azt vizsgáltuk meg, mikor is kezdődik a karácsony kereskedelmi szempontból.

Tovább olvasom »
Marketing stratégia

Vásárlási láz

Az online kereskedelem legforgalmasabb időszakával foglalkozó háromrészes cikksorozatunk első részében azt jártuk körbe, mikor kezdődik a karácsonyi szezon kereskedelmi szempontból. A második részben most a

Tovább olvasom »