A Growww Digital, a Humanize Studio és a Kosárérték legújabb e-kereskedelmi kutatása aggasztó trendre hívja fel a figyelmet. Bár a magyarországi e-kereskedők múlt évi teljesítménye nőtt, összességében mégsem örömteli a helyzet, a megkérdezettek több, mint 2/3-a ugyanis egyáltalán nem értékesít külföldön, ami hosszú távon kiszolgáltatott helyzetbe hozhatja őket és az egész hazai szektort.
Aki nem fejlődik, lemarad
Amikor mindenki gyorsít körülöttünk, nem elég tartani a korábbi tempót, ha nem akarunk lemaradni. A hazai cégek lengyel, cseh és szlovák versenytársai sokkal exportorientáltabbak, folyamatosan és intenzíven bővítik piacaikat, ennek köszönhetően egyre nagyobb számban jelennek meg Magyarországon is. Márpedig azok a hazai e-kereskedők, akik megrekednek az országhatárokon belül, versenyhátrányba kerülnek, és nem tudják tartani a lépést az egyre tőkeerősebb és hatékonyabb külföldi konkurenciával. Ennek pedig hosszú távon az lehet az eredménye, hogy az itthoni webshopok a kisboltok sorsára jutnak, amikor belépnek a piacra a nagy nemzetközi cégek.
Miért olyan nehéz a külpiacra lépés?
A magyar cégek külföldi terjeszkedését számos tényező nehezíti, amelyekkel már részletesen foglalkoztunk egy korábbi cikkünkben. A nyelvtudás hiánya mellett főként a kiszámíthatatlan piaci környezet és a régi, kiskapukra és ismeretségekre építő beidegződések gátolják a hazai e-kereskedők külpiacra lépését. Bár egyre több a fiatal, nyelveket beszélő üzletember Magyarországon, régiós szomszédaink mintha gyorsabban reagálnának a világ változásaira. A hazai kkv-k mindössze 3%-a veszi igénybe online marketing ügynökség segítségét, ami azt jelenti, sokan még mindig nem ismerték fel, hogy a sikeresség egyik záloga a hosszú távú online marketing stratégia.
A vásárlói élmény a siker kulcsa
A kutatás szerint az egyik terület, ahol különösen nagy a hazai cégek lemaradása, az a vásárlói élmény fejlesztése. A kutatásban részt vevő e-kereskedők többségének problémát okoz annak elérése, hogy az új vevőkből visszatérő vásárlók váljanak. Márpedig a vásárlói élmény kulcsfontosságú, anélkül nehéz vagy szinte lehetetlen visszatérő vevőket gyűjteni, akik biztosítják a növekedést. A vevők ugyanis oda térnek vissza szívesen, ahol egyszerűbb, kényelmesebb, gyorsabb vásárolni, vagy éppen terméket visszaküldeni. Ezen a téren a magyar piacra belépő külföldi webshopok jókora előnnyel rendelkeznek, és egyelőre nem látszik az, hogy a hazai cégek fel tudnák venni velük a versenyt.
Külpiacra lépnél, vagy csak növelni szeretnéd wepshopod hatékonyságát? Vedd igénybe a Drive Online Marketing marketing tanácsadását – segítünk feltérképezni a cégedben rejlő potenciált, megtalálni a megfelelő online marketing csatornákat és megfogalmazni a legjobban konvertáló üzeneteket!