+36 30 246 89 25
Facebook Instagram Linkedin

A content calendar szerepe az online marketingben

A marketing stratégia egyik fontos eleme a tartalommarketing, ahhoz azonban, hogy rendszeresen színvonalas és releváns tartalmakat tudjunk gyártani, elengedhetetlen az előre tervezés. Ebben nagy segítséget nyújthat a content calendar, vagyis a tartalomnaptár. Legújabb blogcikkünkben összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat ezzel kapcsolatban.

Mire jó a tartalommarketing?

A tartalommarketing lényege, hogy olyan szöveges tartalmakat (elsősorban blogcikkeket, Facebook- vagy Instagram-posztokat) állítunk elő és teszünk közzé az interneten, amelyek illenek a cég tevékenységéhez, és feltehetően érdeklik a célcsoportot. Más szóval így próbáljuk megszólítani a már meglévő és a potenciális ügyfeleket. Jó tartalommarketinget folytatni nem könnyű, de maximálisan kifizetődő, mert nemcsak az ügyfelek elkötelezettségét növeli, hanem SEO szempontjából is előnyös, aminek köszönhetően a leadek száma is növekedni fog. Ehhez azonban minőségi, érdekes és megfelelően változatos tartalmakra van szükség, amelyek előállításában nagy segítségünkre lehet egy content calendar.

A tartalomnaptár előnyei

Heti vagy akár napi rendszerességgel jó minőségű és érdekes tartalmat gyártani nem egyszerű feladat, elengedhetetlen hozzá a következetesség és a módszeres előre tervezés. Egy content calendar készítésének, amelyben több hónapra előre összegyűjtjük azokat a témákat és üzeneteket, amelyeket közvetíteni akarunk az ügyfelek felé, számos előnye van. A tervezés során átgondoljuk, mely témák illeszkednek a marketing stratégiába, hogyan járulnak hozzá ezek a tartalmak a márkaépítéshez, összességében pedig szervezettebbé tesszük az egész folyamatot, hiszen a content calendar alapján nyomon követhető, melyik témát mikor tettük közzé, illetve itt gyűjthetjük össze a jövőre vonatkozó ötleteket is.

Csapatépítés és hatékonyság

Egy jó tartalomnaptár növeli a tervezhetőséget és a hatékonyságot, időt takarít meg, valamint az emberi és anyagi erőforrások kezelését is megkönnyíti. Emellett segít elkerülni a duplikációkat, vagy éppen ellenkezőleg, fogódzót ad ahhoz, ha újra elő akarunk venni egy bizonyos témát. Végül, de nem utolsósorban, mivel a content calendar készítése csapatmunka, a cégen belüli kohézió és hangulat javítására is remek lehetőséget kínál.

Igényes és érdekes blogcikkekkel szeretnéd megszólítani célközönségedet? Válaszd a Drive Online Marketing szövegíró csapatát!

Tetszett a cikkünk? Osszd meg másokkal!

Kapcsolódó cikkek

Marketing stratégia

Így tereld a kampányodat

Háromrészes cikksorozatban mutatjuk be az online kereskedelem legforgalmasabb időszakát, a karácsonyi szezont. Az első cikkben azt vizsgáltuk meg, mikor is kezdődik a karácsony kereskedelmi szempontból.

Tovább olvasom »
Marketing stratégia

Vásárlási láz

Az online kereskedelem legforgalmasabb időszakával foglalkozó háromrészes cikksorozatunk első részében azt jártuk körbe, mikor kezdődik a karácsonyi szezon kereskedelmi szempontból. A második részben most a

Tovább olvasom »