Célok:
- COVID-19 hatásainak enyhítése, illetve növekedési potenciál kihasználása
- Tranzakciószám növelése ROI+ megközelítéssel
- Költési lehetőségek kiaknázása
Megközelítés:
- Automata ajánlattételi stratégiák kihasználása
- Smart Shopping kampány maximalizálása
Eredmények
CT
CPC
Bevétel
Tranzakció
Az autofelszerelesek.hu speciálisan gépjármű tartozékokat árusító webáruház, ami több mint 15 éve jelen van a magyar online piacon. Termékpalettájuk álladónak mondható, és csupán kevés új termékkategóriával bővültek az évek során. A fokozódó piaci versenyhelyzet, és az újabbnál újabb technológiai újítások (online marketing eszközök & webshop funkcionalitás) egyre hátrányosabb helyzetbe sodorták a webshop termelékenységét.
A webáruház a 2020-as évre megújította a design-t, és újrastruktúrálta a termékeit. Ezt kihasználva 2020 Q2-re átálltunk szinte teljes egészében a Google Ads Smart rendszerek kiaknázására. Előtérbe került a Smart Shopping megoldás, ami a bevétel egyik legjelentősebb forrásává alakult. A dinamikus kereső kampányok szintén jó eredményeket értek el, de a legnagyobb változás az ajánlattételi stratégiák megreformálása volt. A manuális CPC beállításról fokozatosan átálltak a kampányok a konverzió maximalizálás ajánlattételre. Ennek eredménye 2020 Q2-re 88%-os bevétel növekedést jelentett a Google Ads kampányok tekintetében. A bevételek növekedése mellett a kattintási díjak csökkentek, és párhuzamosan fokozódtak a megtérüléssel összefüggő mutatók. 2019 Q2 és 2020 Q2 között 13%-os CPC csökkenés látható, 88%-os bevétel növekedés, és 50%-os tranzakció szám növekedés. Az automata ajánlattételeknek köszönhetően előző évhez képest lehetőségünk nyílt ROI+ szemlélet mentén másfélszerezni az online költésünket (Google Ads), és ezekkel a megoldásokkal további növekedést várunk a jövőben.