+36 30 246 89 25
Facebook Instagram Linkedin

Cityfood Applikáció – UI és UX tervezés esettanulmány

A Cityfood Kft. 20 éve van jelen az ételrendelési szektorban, és az ország számos településére biztosít ebéd kiszállítást a megrendelők számára. A rendelést eddig kizárólag a weboldalon, telefonon, vagy személyesen a szállítóknál volt lehetőség leadni, ami a mobilos felhasználók növekedésével elavulttá vált. A korábbi felület korszerűtlensége megnehezítette a rendelési folyamatot, így szükségessé vált egy egy mobilbarát opció létrehozása. Az applikáció célja, hogy a megrendelőknek egy stabil, felhasználóbarát és modern felületet biztosítson a rendeléshez. A Cityfood célcsoportja széles skálán mozog, így fontos, hogy az alkalmazás átlátható és egyszerű legyen, hogy az idősebb, és a fiatalabb korosztály is könnyen tudja használni. A rendelési felület modernizálása mellett fontos volt, hogy új funkciókkal is bővítsük az alkalmazást – ezek többek között az ételek kedvencnek jelölése, egy teljes szűrőrendszer kialakítása, illetve a megkönnyített navigáció a kategóriák és a különböző étlapok között.

Az applikáció tervezés első fázisában felmértük az ügyfél pontos igényeit, majd átvizsgáltuk a már meglévő étlap struktúráját. Listát készítettünk a kötelezően ábrázolandó funkciókról, valamint végig vezettük a rendelési folyamatot a regisztrációtól a végleges rendelés leadásáig. Minden elemről és folyamatról vázlatokat készítettünk, majd az ügyféllel egyeztetve elindítottuk a UX tervezést. Az új étlap UX tervénél felvázoltuk és elemeztük az új ábrázolandó funkciókat, valamint az étlappal és a rendelési folyamattal kapcsolatos korábbi vevői visszajelzéseket. A kutatást követően a legfontosabb szekciókról és elemekről drótvázas tervet készítettünk, melyet egyszerűsített látványtervekkel együtt prezentáltunk az ügyfélnek.

A UI tervezés során számos pontot figyelembe kellett vennünk, hogy az applikáció megjelenése tükrözze a korábbi megrendelők által már ismert látványt – mivel a Cityfood arculata évek óta változatlan, így az alkalmazás vizuális megjelenése szorosan kellett kövesse a meglévő arculati elemeket. Az applikáció alapszínei ezáltal adottak voltak (sárga, fekete, piros), viszont a betűtípust egy modernebb font családra cseréltük (Inter), ami esztétikusabb, és jobban illeszkedik az új designhoz. A kreatív folyamatok során legkiemelkedőbb kihívás az étlapon szereplő információk és adatok ábrázolása, valamint az új funkciók integrálása volt. A komplexitását az adta, hogy hogy számos eltérő információt kellett egyetlen blokkban (jelen esetben: ételkártyán) ábrázolnunk és összefoglalnunk.

Fontos volt, hogy mindegyik adat és funkció érthető és átlátható legyen a felhasználó számára. (elemek: kedvencnek jelölés, kategória kód, ételfotó, információ és adatlap, kosárba helyezés, mennyiség, ár, megnevezés, leírás, allergének) Mivel ezek az adatok egyidejűleg jelennek meg az ételkártyákon és az étlapokon, így olyan elrendezést és vizuális hierarchiát kellett alkalmaznunk, ami egyszerre informatív és felhasználóbarát. A tervezés során olyan megoldásokat dolgoztunk ki, melyek lehetővé tették a különböző elemek harmonikus megjelenítését, hogy az étlap böngészése hatékony és átlátható legyen. A drótvázakat, az alkalmazás grafikai tervét, valamint a prototípust is Figmában készítettük, illetve az ügyfélnek is ezen a platformon keresztül prezentáltuk a terveket.

Az ügyféllel több éves együttműködésben állunk, és ez idő alatt minden kreatív projektet óradíjas elszámolás alapján számláztunk. Az applikáció becsült időkerete minden folyamattal együtt 120 munkaóra óra volt, ebből a UX tervezés és kutatás, valamint a drótvázak elkészítése nagyjából 20 órát vett igénybe. A UI tervek elkészítése 80 óra alatt készült el, míg a tesztelési fázis és a prototípus elkészítése szintén 20 óra volt. Ezekbe a tételekbe beletartoznak az esetleges adminisztrációs folyamatok, az ügyféllel való kommunikáció és egyeztetés, valamint a belsős megbeszélések.

Az ügyfél által igényelt extra funkciót integrálása sikeresnek bizonyult, a végeredmény egy könnyen átlátható, jól strukturált étlap lett. A szűrő funkciók megkönnyítik a felhasználók böngészési élményét, valamint felgyorsítják a rendelési folyamatot is. Az ételek adatlapja részletes, de könnyen értelmezhető. A korábbi elavult webes kinézet modernebbé vált, de sikeresen megtartotta a kötelező vizuális vonásokat, a színvilágot és az arculat egységességét. A meglévő ügyfelek közül már ~5000 felhasználó használja aktívan az applikációs rendelést, hiszen a rendelési folyamat átláthatóbbá és rövidebbé vált.

A jelenlegi felhasználók mind organikus elérésből érkeztek. Az applikációhoz a következő negyedévben fogunk többplatformos kampányokat indítani videós, valamint statikus kreatívok formájában. A tervek között szerepel az applikáció funkciójainak bővítése, valamint a kampányok általi új megrendelők megcélzása, illetve a korábbi megrendelők átirányítása az új rendelési platformra. Az applikációt a visszajelzések alapján folyamatosan fejlesztjük, illetve a felmerülő hibák monitorozása is állandó.

Vedd fel velünk a kapcsolatot!

Tetszett a cikkünk? Osszd meg másokkal!

Kapcsolódó cikkek