Célok:
- Tranzakciók számának növelése a webshopban
- Konverziós arány növelése
- Bevétel növelés
Megközelítés:
- Smart Shopping kampány indítása
Eredmények
Tranzakciós szám növekedés
Bevétel
növekedés
Tranzakciós arány növekedés
Az emark.hu egy széles termékpalettát lefedő, több ezer terméket forgalmazó webshop, amely fokozatosan növekedett mind bevétel tekintetében, mind tranzakciós számokban. Ugyanez igaz volt a Google Ads kampányokra is a folyamatos fejlesztéseknek és optimalizálásoknak hála (pl. smart bidding). A fiókban az évek során mindenféle kampánytípust használtunk, ami elősegíthette az értékesítést, például keresőkampányokat, szegmentált DSA-t, dinamikus remarketinget. Idővel a webshop számainak növekedési üteme csökkenni kezdett, és ezzel együtt a kampányok teljesítményének növekedése is megtorpant.
Elkezdtük vizsgálni, milyen eszközökkel lehetne tovább növelni a tranzakciók számát és a bevételt a költségek megtartása mellett. Ekkor döntöttünk a Shopping kampány alkalmazása mellett, és már a megjelenése pillanatától kezdve, 2019 szeptemberétől indítottunk a fiókban egy Smart Shopping kampányt. Tökéletes eszköznek tűnt a webshop számainak további növelésére, mivel ezt a kampánytípus a webshopokra találták ki. Így a Merchant Center beállítása és az ehhez szükséges adattábla feltöltése után el is indult a kampány.
A webshop teljesítménye az optimalizálási fázis után egyből növekedésnek indult, ez már az ősz és a tél folyamán is kiválóan látszott. A kezdeti pár hónapos felfutási fázis után 2020 első félévében megvizsgáltuk, hogyan teljesítettek a Google Ads kampányok 2019 első félévéhez viszonyítva.
A webshop szempontjából legfontosabb mutatókat vizsgáltuk – a tranzakciók számát, a tranzakciós arányt és a bevételt, a növekedésük pedig kiemelkedő volt.
A tranzakciók száma 194%-kal növekedett, és ennek a növekedésnek az oroszlánrészét, 94%-ot a Shopping kampány termelte.
A tranzakciós arány 63%-kal emelkedett. Méghozzá úgy, hogy a Shopping kampánynak is hála az átkattintók száma is növekedett 78%-kal. Tehát az is látszik, hogy az átkattintók releváns vásárlóknak bizonyultak.
Ami a Google Ads kampányokat illeti, a talán legfontosabb mérőszámban, a bevételben 385%-os növekedést sikerült elérni. Ennek a növekedésnek a Shopping kampány hozta a 85%-át.