A kezdetek:
Mint sok cég, eleinte a SaniterLine is házon belül intézte az online marketinget. A cég ügyvezetője kezelte a Google Ads fiókot, ám nehezen tudott szabadulni az érzéstől, hogy lehetne ezt jobban és hatékonyabban is csinálni. Több szakértőt is megkeresett, és mindenhol azt a választ kapta, hogy emelni kell a költségkeretet, ezzel azonban nem volt elégedett, hiszen úgy gondolta, hogy több pénzből ő is tudna nagyobb forgalmat generálni a honlapjára, inkább arra volt kíváncsi, hogyan tudná a jelenlegi összeget hatékonyabban elkölteni. Akkor még úgy gondolta, az lesz a megoldás, ha minél jobban beleássa magát a témába, ezért elment egy online marketing konferenciára, ahol az egyik előadó stílusa és szakértelme teljesen lenyűgözte. Az előadó Ormándlaki Balázs volt, a Drive Online alapítója, és József az ő előadását hallva döbbent rá, hogy az online marketing egy egész embert igénylő szakma, ezért végül úgy döntött, nem saját magát képezi tovább, hanem rábízza cége online marketingjét egy profi csapatra.
Eredmények:
Növekedés
5,5 év alatt
2020-ra
2021-ben
Az együttműködés részletei:
A Drive Online és a SaniterLine együttműködése túlmutat a leghatékonyabb online marketing eszközök – mint a Google Ads, a Google Shopping és a Facebook Shop – használatán és működtetésén. A napi munka nagyrészét természetesen ezek teszik ki, de az együttműködés fontos része a stratégiai tanácsadás is, amely többek között kitér arra, hogy hol érdemes hirdetni, milyen statisztikákat érdemes nézni, illetve milyen fejlesztéseket érdemes elvégezni a honlapon. Részben ennek is köszönhetően újult meg teljesen a szaniteronline.hu webáruház. A fejlesztések azonban nem álltak meg a honlap fejlesztésénél, a Drive Online vállalatirányítási kérdésekben is hatékony segítséget tudott nyújtani a SaniterLine számára, így a cég mára minden szempontból sokat fejlődött a 2016-os évhez képest. A tanácsadói folyamat, akárcsak az egész együttműködés, partneri viszonyra épül, ezért van, hogy az ügyfél hozza az ötletet vagy a problémát, amelyre a Drive Online kapcsolattartója igyekszik megtalálni a megoldást, míg máskor a kapcsolattartó javasol olyan lehetőségeket, amelyeket érdemes lenne kipróbálni a jobb eredmények elérése érdekében. Egy cégvezető számára az idő rendkívül fontos tényező, mert rendszerint kevesebb van belőle, mint amennyire szüksége lenne, ezért nem meglepő, hogy József külön kihangsúlyozta, mennyire nagyra értékeli, hogy a kapcsolattartó soha nem rabolja az idejét, csak akkor keresi, amikor konkrét mondanivalója van, és a felmerülő kérdéseket mindig igyekszik a gyorsan és hatékonyan megválaszolni.
Az eredmények:
Az eredmények önmagukért beszélnek. Az együttműködés első évében 30%-os bevételnövekedést könyvelhetett el a SaniterLine, majd a rákövetkező évben szintén, ezt két év stagnálás követte, ami részben a koronavírus-járvány miatti általános visszaesésnek volt köszönhető, hogy aztán már az új honlappal a 2021-es évet – 500 milliós árbevételét 770 millióra növelve – 53%-os növekedéssel zárja a cég az előző esztendőhöz képest. Öt és fél év alatt tehát összesen 265%-os növekedést produkáltak. A profitabilitás 2016-ban 2,05%-os volt, amit 2020-ra már 10,27%-ra sikerült növelni.