A TikTok vitán felül az utóbbi évek egyik legnagyobb sikersztorija az online marketing világában, hiszen 2021-ben ezt az applikációt töltötték le a legtöbben világszerte, megelőzve ezzel a Facebook és az Instagram alkalmazását is. A kínai tulajdonban lévő TikTok jelenleg a világ legdinamikusabban fejlődő közösségi média platformja, amit elsősorban annak köszönhet, hogy az oldalra feltölthető rövid videókkal nagyon széles közönséget lehet megszólítani. Felhasználóinak száma már Magyarországon is meghaladja a 2 milliót, ennek ellenére még mindig élnek bizonyos tévhitek vele kapcsolatban.
Tévhitek a TikTokkal kapcsolatban
Sokan azt gondolják, hogy a TikTokon kizárólag bugyuta, táncolós videók terjednek, ez azonban körülbelül annyira igaz, mintha azt mondanánk, hogy a YouTube-on csak videoklipek láthatóak, a Facebook pedig kizárólag arra jó, hogy értesüljünk róla, ha egy barátunk megházasodott. A valóságban az a helyzet, hogy a TikTokon a témák rendkívül széles palettája van jelen, algoritmusa pedig gyorsan tanul, hamar alkalmazkodik a felhasználók igényeihez, ezért szinte csak olyan videókat dob fel az embernek, amelyek a korábbi interakciói alapján érdekelhetik. Ez hirdetői szempontból is jó hír, mert megkönnyíti a TikTokkal kapcsolatos online marketing stratégia kialakítását. A másik tévhit az, hogy nincs értelme hirdetni ezen a felületen, hiszen úgyis csak alsó tagozatos gyerekek látják az ott megjelenő tartalmakat. Valójában a magyar TikTok felhasználók 75%-a már elmúlt 18 éves, tehát nagyon is érdemes őket megszólítani.
Miért érdemes a TikTokon hirdetni?
A TikTok ideális hely a hirdetők számára, mert egyelőre még viszonylag kevesen élnek ezzel a lehetőséggel, ezért alacsony konkurens reklámzajban van lehetőség itt megjelenni. A felhasználók túlnyomó többsége (81%) hanggal együtt használja a platformot, és átlagosan naponta 85 percet tölt a videók nézegetésével. További előnye, hogy a mobilos megjelenítés egész képernyős, így a figyelem nem oszlik meg. A TikTok hirdetési rendszere hasonló a Facebookhoz – hét különböző kampánytípus közül választhatnak azok, akik ezt az online hirdetési formát részesítik előnyben.
TikTok kampányok kezelése
Magyarországon a hirdetők csak néhány online marketing ügynökségen keresztül jelenhetnek meg ezen a platformon. A Drive Online Marketing egyike azoknak az ügynökségeknek, amelyek legelsőként kapták meg a menedzsment jogot, így már rendelkezünk tapasztalatokkal a kampányok hatékony felépítésében és optimalizálásában.