Háromrészes cikksorozatban mutatjuk be az online kereskedelem legforgalmasabb időszakát, a karácsonyi szezont. Az első cikkben azt vizsgáltuk meg, mikor is kezdődik a karácsony kereskedelmi szempontból. A második részben a webshopok és webáruházak utolsó negyedéves forgalmának alakulását jártuk körbe. Sorozatunk záró részében pedig azt gyűjtöttük össze, mi mindenre kell odafigyelni ahhoz, hogy a Google felületein és az egyéb platformokon folytatott online marketing kampányok sikeresek legyenek egy webshop számára.
Adatok mindenek felett
Minden hatékony kampány alfája és ómegája az adatelemzés, ezért érdemes azzal kezdeni a karácsonyi kampány megtervezését, hogy megvizsgáljuk az elmúlt évek költési és megtérülési adatait, mert ez nagyon fontos támpontot adhat ahhoz, hogy milyen hirdetési kerettel és milyen megtérülési aránnyal kalkulálhatunk. A Merchant Centerben található termék adattáblára, amelyből a Shopping hálózaton megjelenő kampányok táplálkoznak, különös figyelmet kell fordítani, hiszen a legtöbb bevételt generáló hirdetésmegjelenés minden webshop esetén a Shopping hirdetés, ennek teljesítménye pedig nagyban függ a feedtől, amiből táplálkozik, ezért az abban előforduló esetleges hibákat kulcsfontosságú kijavítani egy olyan nagy forgalmú időszak előtt, mint a karácsony.
Stratégiai terv
Kulcsfontosságú egy stratégiai terv kialakítása a Black Fridayre és a karácsonyi időszakra a hirdetéseket kezelő személlyel, le kell fektetni az alapokat, meg kell határozni a KPI-okat, vagyis a legfontosabb teljesítménymutatókat, és ennek mentén elkezdeni a munkát. Nagyon fontos a teljesítménymaximalizáló kampányok alapos áttekintése, hogy kiderüljön, minden fontosnak tartott termékcsoport megfelelő célzással, illetve minden elemcsoport megfelelő beállításokkal rendelkezik-e. Ha egy ilyen áttekintésnél sok hibára derül fény, az egyben azt is jelenti, hogy az adott webshop feltehetően sok bevételtől esett el az év során. Sok múlhat azon is, hogy össze van-e hangolva a kommunikáció a különböző platformokon – ez minden időszakban fontos, de a karácsony előtti, kiemelt forgalmat generáló hónapokban különösen sok múlhat rajta.
Még nem késő rárepülni az idei karácsonyi szezonra, a Drive Online Marketing szakértői segítenek a hatékony stratégia kialakításában!
Profi marketing szakemberek
Az online marketing az elmúlt bő egy évtizedben külön szakmává nőtte ki magát. Egyre ritkább az, hogy valaki autodidakta módon, a megérzéseire hagyatkozva hatékony online hirdetési kampányt tudjon folytatni. Profi marketing szakemberek nélkül egy webshop hátrányba kerül az online térben zajló versenyben. Egy tapasztalt kampánymenedzser tudja, hogyan lehet a legtöbbet kihozni az év kereskedelmi szempontból legfontosabb időszakából, hogyan lehet a banneres és videós kampányokkal kiegészítve, megfelelő stratégiával, összeszedett célzással és beállításokkal úgy futtatni egy kampányt, hogy az a lehető legtöbb forgalmat generálja.