Jól tudjuk, a Google Analytics a világ vezető webanalitikai szolgáltatása. De miért fontos? Egyrészt az Analytics nélkül lehetetlen optimalizálni a marketingteljesítményt, másrészt pedig amit mérünk, kezeljük is! Több mint 10 millió webhely használja a Google Analytics szolgáltatásait. Sőt, az internet forgalmának 82%-át a Google Analytics méri!

 

Mire jó az analitika?

  1. Mérőszámokat szolgáltat látogatóinkról és potenciális ügyfeleinkről.
  2. Eszközöket ad az adatok szegmentálására és elemzésére.
  3. Segít feltenni a helyes kérdéseket.

Mindenhol adat vesz minket körül, de hogyan lesznek ebből hasznos megfigyelések, melyekkel javíthatjuk ügyfeleink teljesítményét? Hiszen az analitika nem csak az adatok tömegéről szól, hanem a pontos megfigyelések végzéséről és rendezéséről. Így vagyunk képesek kiszűrni belőlük a szükséges információkat, ezért kell újra és újra belemélyednünk az adat-rengetegbe!

A Google Analytics a jelentéseket négy nagy csoportba rendezi:

  1. Közönség – Kik az oldalunk látogatói?
  2. Ügyfélszerzés – Hogyan, milyen forrásból érkeznek a konverzióink?
  3. Viselkedés – Mit csinálnak a felhasználók az oldalon?
  4. Konverziók – Milyen számomra fontos műveletet végeznek az érdeklődők az oldalon?

A Közönség jelentések számtalan dolgot elárulnak látogatóinkról: Kik ők? Honnan érkeztek az oldalra? Milyen gyakran térnek vissza? Hogyan használják az oldalt? Milyen eszközt használnak?

Az Ügyfélszerzés jelentések nagy kérdése, hogy honnan kerülnek látogatók az oldalunkra? Az Analytics a kívánt adatokat kétféle módon kaphatja meg: vagy a böngészőben elhelyezett cookie-n keresztül, vagy manuálisan rendelünk paramétereket a látogatáshoz (UTM tag-ek), és azok jelennek meg az Analyticsben.

A Viselkedés riportok megmutatják, hogy a weboldalunk egyes elemei hogyan teljesítenek, tehát mennyi oldalmegtekintés történik, milyen a webhely betöltési ideje, konkrétan mikre kattintanak, és milyen előre beállított eseményeket hajtanak végre a látogatók.

A Konverziók jelentésekben a beállított céljaink teljesítményével, és az e-kereskedelmi adataink eredményeivel kapcsolatos riportokat láthatjuk. Ezenkívül megvizsgálhatjuk a marketingcsatornáink konverziókat segítő hatását is.

A Google Analytics jelentések tehát elengedhetetlenek egy weboldal marketingfolyamatainak optimalizálásához, és rengeteget tudnak segíteni abban is, hogy megértve a látogatók viselkedését felfedezzük és javítsuk az oldal használhatóságának hibáit, kialakítva a tökéletes felhasználói élményt.

Kapcsolódó blog cikkünk:

A-hiteles-mérések-beállítása-vagyis-az-attribúciós-modellezés

A hiteles mérések beállítása, vagyis az attribúciós modellezés

Az online marketingben jelenleg a legnagyobb kihívások közé tartozik a hiteles mérések felállítása a több csatornás konverziós útvonalakon. Elterjedt trend világszerte, hogy amíg valaki eljut egy kívánt célteljesülésig, vagyis a vállalkozás számára értéket teremt, addig különböző eszközökön és csatornákon megy végig…
Olvass tovább »

driveonline.hu

Innovációs hullám a Google-nél 2016-ban

2016 nyarán sok innovatív fejlesztés és változás látott nagyvilágot a Google AdWords-ben, ezek közül a legfontosabbak…
Olvass tovább »

Kategóriák

Mini fiók audit

INGYENES FACEBOOK VAGY GOOGLE ADS FIÓKAUDIT

Szeretnéd tudni, hogy mennyire költ hatékonyan a cégetek Facebook vagy Google Ads kampánya?
Ha havi 100 000 Ft felett van a fiók költése, akkor senior kampánymenedzser kollégáink ingyenesen elkészítik az elemzést.

KÉREM AZ AUDITOT

PÖRGESD FEL ÉRTÉKESÍTÉSED!

A Drive Online Marketing segít Neked!

Ajánlatot kérek