Nemzetközi terjeszkedésSzintet lépni nem könnyű feladat. Ahhoz, hogy valaki egy magasabb szintre tudjon jutni, el kell hagynia azt a komfortzónát, amelyet már ismer és megszokott, és egy új közegben kell bizonyítania rátermettségét és alkalmasságát. Az élet minden területén bátorságra és kitartásra van szükség ahhoz, hogy ez sikerüljön, miközben újfajta kihívásoknak kell megfelelnünk marketing és egyéb szempontból. Nézzük a leggyakoribb nehézségeket!

A nyelvtudás hiánya

A legfrissebb felmérések szerint az Európai Unión belül csak az Egyesült Királyságban beszélnek kevesebben idegen nyelveket nálunk, magyaroknál. Értelemszerűen a briteknek ez nem jelent versenyhátrányt, hiszen abban a szerencsés helyzetben vannak, hogy gyakorlatilag az egész világ az ő anyanyelvüket igyekszik megtanulni. A magyar cégek terjeszkedési hajlandóságát azonban komolyan befolyásolja ez a hiányosság, hiszen senki nem szereti, ha nem érti, miről beszélnek körülötte, illetve ha kizárólag közvetítőkön keresztül tud kommunikálni a meghódítani kívánt piacon.

A rossz hazai beidegződések

A másik fontos hátráltató tényező a magyar viszonyok és a magyar gondolkodás „vidékisége”. Sokak szerint a szocializmus évtizedei nem gazdasági értelemben okozták a legnagyobb kárt Magyarországnak, hanem azzal, hogy megváltoztatták az emberek gondolkodásmódját, és a tőlünk nyugatra ismeretlen beidegződéseket ültetettek el bennük. Ezért keresik a magyarok reflexszerűen a kiskapukat és a befolyásos ismerősöket, ezért gondolják még mindig sokan, hogy igazán jó minőséget csak „pult alól” lehet beszerezni. Sajnos a jelenlegi hazai környezet is ezeket a régi reflexeket hívja elő, illetve alakítja ki az üzleti élet szereplőiben, ami nagyban megnehezíti a cégek számára a külföldi nyitást. 

Hiányoznak a pozitív példák

Segítséget jelenthetne, ha nagy számban lennének sikeres hazai vállalkozások, amelyeknek már sikerült betörniük a külföldi piacra, ám éppen a fent említett okok miatt nagyítóval kell keresni az ilyen cégeket. Márpedig ha nem kap az ember megerősítést arra vonatkozóan, hogy ez egy járható út, akkor még több bátorság és még nagyobb eltökéltség kell ahhoz, hogy kilépjen a komfortzónájából és új, ismeretlen vizekre merészkedjen. De így sem reménytelen a dolog, hiszen egy tapasztalt online marketing ügynökség segítségével megléphető a terjeszkedés.

Kapcsolódó blog cikkünk:

Friss szem többet lát

Friss szem többet lát

Az élet minden területén fontos a tökéletességre törekedni, de nagy hiba abba az illúzióba ringatni magunkat, hogy a tökéletességet el is érhetjük. Az online marketingre ez a tétel hatványozottan igaz, hiszen az AdWords-kampányok és a keresőoptimalizálás világa elképesztő ütemben fejlődik és változik…
Olvass tovább »

Marketing ügynökségi együttműködés

Ügynökségi élet 1. – Szolgáltató? Nem, partner!

Minden viszonylag új szakterületen, amely nem rendelkezik több generációs berögződésekkel, és amelyhez szüleinktől vagy tanárainktól nem kapunk iránytűt, gyakoriak a tévhitek és a félreértések. Az online marketing ügynökségek munkája sokak számára még mindig homályos hókuszpókusznak tűnik…
Olvass tovább »

Kategóriák

Mini fiók audit

INGYENES FACEBOOK VAGY GOOGLE ADS FIÓKAUDIT

Szeretnéd tudni, hogy mennyire költ hatékonyan a cégetek Facebook vagy Google Ads kampánya?
Ha havi 100 000 Ft felett van a fiók költése, akkor senior kampánymenedzser kollégáink ingyenesen elkészítik az elemzést.

KÉREM AZ AUDITOT

PÖRGESD FEL ÉRTÉKESÍTÉSED!

A Drive Online Marketing segít Neked!

Ajánlatot kérek