Ha nem hátráltat bennünket a nyelvtudás hiánya, és a „szalámiszagú” hazai viszonyokon is sikerül felülemelkedni, elgondolkodhatunk külföldi piacok meghódításán. Ez azonban, akárcsak egy hódító expedíció, gondos tervezést, jól átgondolt online marketing stratégiát és megingathatatlan eltökéltséget igényel.
Eltökéltség
Ha megkérdeznénk Milák Kristófot, szerette volna-e megdönteni Phelps megdönthetetlennek hitt világcsúcsát, vajon mit felelne? Valószínűleg azt, hogy nem. Nem szerette volna, hanem kőkeményen akarta, és hosszú évekig mindent annak rendelt alá, hogy elérje a célját. Az élsport és az üzleti élet nagyon sokban hasonlít egymásra, a sikeres sportolók és üzletemberek egyik legfontosabb közös jellemzője az akaraterő. Ha egy cég külföldön akar terjeszkedni, ahhoz céltudatosság és komoly eltökéltség kell, amely nem foszlik semmivé az első nehézségek láttán.
Piacvezető pozíció
Általános szabály, hogy az a cég érett meg az exportra, amelyik hazai pályán piacvezetőnek számít. Akkor érdemes a külföld felé kacsingatnia, amikor elérte azt a pontot, ahonnan már nehéz tovább növekedni, ezért kénytelen új piac után nézni. A külföldi terjeszkedés előtt érdemes kihasználni az országon belüli terjeszkedés lehetőségeit is. Kiváló tapasztalatszerzés a határátlépés előtt a hazai, mégis több száz kilométerekre lévő ügyfelek kiszolgálása.
Külföldi piac felmérése
A meghódítani kívánt piac minél alaposabb felmérése marketing szempontból elengedhetetlen a sikeres külföldi terjeszkedéshez. Előfordulhat, hogy hazai piacvezető pozíciónkat egy olyan értékesítési előnynek köszönhetjük, amellyel külföldön több versenytárs is rendelkezik. Mint ahogy az sem ritka, hogy az adott országban a hazai viszonyokhoz képest irreálisan sokat kell fizetni egy potenciális vásárlót hozó kattintásért. Szintén gyakori buktató, hogy a célországban egészen másmilyenek a vásárlási és egyéb szokások, mint nálunk, ezért hiába kapható nálunk a világ legjobb bajuszpödrő kenőcse, ha külföldön már senki nem visel bajuszt. A Google Kulcsszótervező eszközével pontosan fel lehet térképezni az igényeket egy-egy célországban, így megtudhatjuk mennyien keresnek a termékünkre, illetve, hogy mennyibe kerülne egy kattintás a hirdetésünkre. A kattintási költségekben akár tízszeres eltérés is lehet országok között, ami nagyban növelheti a külpiacra lépés költségeit és kockázatát. Ezért érdemes olyan online marketing ügynökséget választani, mint amilyen a Drive Online, amely nagy tapasztalattal rendelkezik a Google-lel közösen végzett piackutatásokban.
Hitelesség kialakítása
A hitelesség kulcsfontosságú minden üzleti vállalkozás számára, hiszen senki nem szereti a megbízhatatlan forrásból származó termékeket és szolgáltatásokat. Tisztában kell lenni azzal, hogy Németországban vagy Ausztriában nem cseng olyan jól egy magyar cég neve, mint pl. a szlovák vagy a román piacon, mint ahogy mi is szívesebben vásárolunk gyógyszert egy svájci cégtől, mint egy pakisztáni vállalkozástól. A hitelesség kialakítása hosszú évek munkája, de a folyamat meggyorsítható a TrustPilot hitelesítő-szolgáltatásával vagy esettanulmányok készítésével.