Külpiacra lépni, átkelni a határokon és egy másik országban sikerre vinni egy vállalkozást nem egyszerű feladat. Sokan már a nulladik lépésnél megtorpannak, mert megijeszti őket a nyelvtudás hiánya vagy a megszokottól eltérő környezet.
Akik viszont belevágnak, azoknak az eltökéltségen kívül szükségük van türelemre és nem kevés tőkére is. Ez utóbbihoz nyújt most segítséget a HEPA EXP2020 pályázata, amely közel 2 milliárd forintos keretösszegből támogatja a mikro-, kis- és középvállalkozások, valamint nagyvállalatok külpiacra lépését.
Mire lehet pályázni?
A támogatható tevékenységek köre igen széles, a nemzetközi kiállításokon és vásárokon való megjelenés, illetve a külpiaci árubemutatók megszervezése mellett lehet pályázni a külföldi marketing és márkaépítő tevékenységek kivitelezésére, a projekt előkészítésére, tanácsadásra, valamint az online értékesítési csatornák kialakítására – vagyis csupa olyan dologra, amely egy online marketing ügynökség szolgáltatási portfóliójában megtalálható.
Mekkora összeget lehet igényelni?
Az igényelhető támogatás összege minimum 3, maximum 5 millió forint, amely 100%-ban előfinanszírozott! A pályázatok benyújtási határideje 2020. november 15. vagy a keret (1,9 milliárd Ft) kimerülése, és a 2020. augusztus 3. és 2021. november 30. közötti számlák számolhatóak el.
Miért soha vissza nem térő alkalom?
A külpiacra lépés ma már elképzelhetetlen az online csatornák igénybe vétele nélkül, ám általában éppen ez az a terület, amelynek átlátása és a hatékony kihasználása olyan szakértelmet igényel, amellyel a legtöbb cég nem rendelkezik. A célba vett piac feltérképezéséhez, a Facebook kampányok elindításához vagy a Google AdWords kampányok menedzseléséhez hozzáértés és pénz kell – utóbbit pedig most a legkönnyebb megszerezni erre a célra a pályázat révén.
A pályázat részletei ezen a linken megtekinthetőek: https://hepa.hu/palyazatok/Nemzeti-Exportvedelmi-Program/Kulpiacra-jutasi-Tamogatas